G3 valikmoodulid


G3 valikmooduli valib õpilane eelneva õppeaasta lõpus. Valikmoodulid algavad G3 astmel 1. perioodil septembri 2. nädalal.

Iga moodul sisaldab 3 kursust.

G3 valikmoodulid

I Ärilogistika arengud
II Ettevõtluse alused
III Projektijuhtimine

Need kolm teemat on valitud TalTech ärikorralduse instituudi tugevuste seast. Ärilogistika selgitab nii tänast globaalsete tarnete toimumist ja kliendile viimase miili teostamist kui erinevaid trende ja arenguid (droonid, automatiseerimine, parem kättesaadavus läbi parema info). 

Mooduli kursuste ainekaardid

I Digitaalne jalajälg

II Küberkaitse

III Küberturbe talendi loovusprogramm

Komplektis on kolm kursust digitaalse turvalisuse maastikul: digitaalne jalajälg, küberkaitse ja küberturbe talendi loovusprogramm. Digitaalne jalajälg keskendub teadlikkuse tõstmisele isikliku digitaalse identiteedi ja jäetavate andmete mõistmise ning haldamise kohta internetis. Kübekaitse keskendub riiklikule õppekavas olevale küberkaitse kursuse eesmärkide täitmisele. Loovusprogrammis avaneb õpilastel grupitööna pakkuda välja ja viia läbi lahenduse piloot, kuidas viia läbi teavitustööd antud valdkonnas.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Programmeerimise põhikursus

II Objekt-orienteeritud programmeerimine

III Programmeerimise projekt

NB! Mooduli eeldusmooduliks on G1 astmes läbitud TalTech IT ja robootika moodul. Seda moodulit saavad valida vaid õpilased, kes on eeldusmooduli G1 astmes läbinud!

Mooduli jooksul korratakse üle Pythoni põhi keelekonstruktsioonid. Õpitakse objekt-orienteeritud programmeerimise põhiprintsiipe. Õpitakse mahukamate probleemide (ülesannete) lahendamist, iseseisvalt probleemidele lahendusi leidma ja kasutama versioonihaldussüsteemi Git. Tutvutakse projekthalduse töövahenditega (GitLab/GitHub).

Mooduli lõpus saavad õpilased luua ühe mahukama projekti, mille käigus kõike õpitut saab rakendada. Kursuste jooksul antakse õpilasele lahendada ülesanded, mille esitamisel saab automaatset tagasisidet ülesande jaoks koostatud automaattestidelt. See annab õpilasele võimaluse oma lahenduse korrektsust kontrollida suvalisel ajal. Teatud ülesanded tuleb õppejõule ette näidata, kus õppejõud annab tagasisidet ja juhtnööre edaspidiseks.

Moodul on jätkuks Programmeerimise jätkukursusele ning annab hea eelduse minna programmeerimist edasi õppima ülikooli. Kursuse lõpus korraldatakse eksam, mis on võrdväärne TalTechi programmeerimise algkursuse eksamiga. Kes selle eksami ära sooritab ning on oma tulemusega (hindega) rahul, saab TalTechis esimese semestri 6 ainepunkti väärilise aine (Programmeerimise algkursus) sellega sooritatud.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Hariduspsühholoogia

II Õpetamismeetodid - kuidas õppimisest saab õpetamine

III  Meeskonna juhtimine: Mõjustamispsühholoogia: kuidas panna inimesed tegema seda, mida sa tahad, et nad teeksid

Valikmoodul “Maailmamuutjaks hariduse kaudu“ on mõeldud gümnasistidele, kes mõtlevad karjäärivalikutele haridusvaldkonnas, aga ka neile, kes veel ei tea, mida täpselt edasi õppima minna, kuid kellel on soov end proovile panna ja saada teadlikumaks enda oskustest ning sobivusest tööks laste ja noortega, et teha läbimõeldum otsus edasise õppimise osas. Samuti sobib kursus neile, kes tahaksid teada, kuidas olla tõhusam enda õppimise juhtija ja saada teadmisi ja oskusi, mis on olulised üldisemalt töös inimestega ning nende arengu toetamisel. Seega on kursuse sihtgrupiks nii õppijad, kes mõtlevad õpetajaametile kui karjäärivalikule, kui ka need, kes veel ei tea, mida edasi õppima minna ning need, keda kõnetab inimeste juhtimise aspekt õpetajatöös.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Hiina keel A0.1

II Hiina keel A0.2

III Hiina keel A1.1

Kolme kursuse jooksul saab õpilane algteadmised hiina keelest ja kultuurist. Mooduli eesmärk on omandada hiina keele oskus A1.1-tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Õpilased õpivad mooduli käigus ligi 400 sõna ja 200 hiina kirjamärki.

Mooduli kursuste ainekaart

I Pääste ja esmaabi üldkursus 

II Päästetööd 

II Pääste õppelaager 

Moodulis õpetatakse päästeasutuste ajalugu ja tegevuse eesmärke, selgitatakse Päästeameti struktuuri, teenuseid, põhiväärtuseid ning vabatahtliku päästja tegevust; tuleohutuse ja ennetustöö vajalikkust ühiskonnas. Õpilane õpib hindama keskkonna tule-, vee- ja koduohutust; arutlema päästealaga seotud hädaolukordade teemal ja siduma neid oma kodukoha riskidega. Moodulis õpetatakse kasutama kannatanule esmaabi andes reeglipäraseid võtteid; tutvustatakse päästetehnikat ja -varustust ning päästja kaitsevarustust ohutusnõuete järgi. Päästelaagri õpetusega taotletakse, et õpilane kinnistab ja täiendab laagris õppe käigus omandatud teoreetilisi teadmisi, süvendab praktilisi oskusi ning päästeteenistuja väärtuspõhiseid hoiakuid ja eetikapõhimõtteid.

Mooduli kursuste ainekaart

I Äriedendamine sotsiaalmeedias

II Loovkirjutamine

III Bränding ja mõjuisikute kasutamine turunduses

Mooduli I kursuse eesmärk on tutvustada õppijatele hetkel populaarseimate sotsiaalmeedia kanalite võimalusi äritegevuse edendamisel ning julgustama looma kaasahaaravaid sotsiaalmeedia postitusi. Kursusel tutvustatakse erinevaid sotsiaalmeedia platvorme, nende omadusi ja eeliseid ärilises kontekstis ning viiakse läbi praktilisi harjutusi, mis aitavad õppijatel omandada oskusi sotsiaalmeediakampaaniate planeerimisel ja elluviimisel. II kursuse eesmärk on õppijates äratada loovus ning julgustada neid loovust kasutama turundustekstide kirjutamisel. Kursusel tutvustatakse erinevaid kirjutamisstiile ja žanreid ning viiakse läbi erinevaid praktilisi harjutusi loovuse rakendamiseks. Kogu kursus on kavandatud nii, et see innustaks ja motiveeriks noori turundushuvilisi looma originaalseid ja kaasahaaravaid turundustekste, mis kõnetavad nende eakaaslasi ja potentsiaalseid kliente. III kursus annab osalejatele põhjaliku ülevaate brändingust ja mõjuisikute rollist turunduses ning õpetab praktilisi oskusi planeerimaks brändingu kampaaniat koostöös brändi väärtustele vastava mõjuisikuga Z generatsiooni sihtgrupile.

Mooduli kursuste ainekaardid

I Drooniõpetus

II Multimeedia

III AI abil videote loomine

I Geomeetriliste kujundite joonestamine ja kompositsioon

II Ruumikujunduse põhireeglid ja värvilahendused

III Arvutiprogramm Arhicad

Moodul on suunatud neile, kes soovivad saada teadmisi ruumide planeerimisest, kujundamisest ning värskendamisest. Õpitakse joonistama ruumilisi objektide  tasapinnalisi kujutisi kasutades erinevaid tehnikaid, jooni, värve ja erialast arvutiprogrammi Arhicad.

Mooduli kursuste ainekaardid

NB! Mooduli valimise eelduseks on TTHK mooduli "Tehnoloogia alused" varasem läbimine G1 või G2 astmes! 

I Õhu füüsikalised omadused

II Pneumaatika alused

III Pneumoautomaatka

Pneumaatika moodul annab ülevaate mehhatroonika eriala kolmest teemast milleks on Õhu füüsikalised omadused, Pneumaatika alused, Pneumoautomaatka.

Mooduli eesmärk on tutvustada õppijaid tehniliste süsteemide funktsionaalsete võimalustega ja valmistada neid ette edasi õppimiseks tehnilistel erialadel kus nad saavad rakendada teadmisi mehhatroonikast ja pneumaatikas. Tuntud näited tänapäevasest tehnoloogiast on robotid ja mitmesugused automaatikaseadmed nii kodus kui ka ettevõtetes, kus on rakendatud tänapäevaseid IT- lahendusi.

Valikmooduli läbimisel saab õppija jätkata õpinguid G3 tasemel  valikmoodulis “Loogika kontrollerid”.

Mooduli kursuste ainekaardid

 

NB! Valikmooduli saab valida õppija kes on läbinud vähemalt ühe järgmistest valikmoodulitest: Tehnoloogia alused  ja Pneumaatika.

I Loogika alused

II Digitaaltehnika

III PLC (programmeeritav tööstuskontroller)

Tehnoloogia moodul annab ülevaate mehhatroonika eriala kolmest teemast milleks on Loogika alused, Digitaaltehnika

ja PLC (programmeeritav tööstuskontroller).

Mooduli eesmärk on tutvustada õppijaid tehniliste süsteemide funktsionaalsete võimalustega ja valmistada neid ette edasi õppimiseks tehnilistel erialadel kus nad saavad rakendada teadmisi mehhatroonikast. 

Tuntud näited tänapäevasest tehnoloogiast on robotid ja mitmesugused automaatikaseadmed nii kodus kui ka ettevõtetes, kus on rakendatud tänapäevaseid IT- lahendusi.

Mooduli ainekaart

I Juuksuri loomingulise töö alused  

II Soengu kujundamine ja jumestamine 

III Sissejuhatus juuste lõikamisse, lõikusjoonised ja massiivse vormi lõikamine

Valikmoodul annab ülevaate juuksuri erialast läbi kolme kursuse. Moodul algab sissejuhatava osaga juuksuri  loomingulise töö alustesse, seejärel saadakse teadmisi soengu kujundamisest ja jumestuse põhitõdedest ning viimasena põgus ülevaade juuste lõikamisest ja lõikusjooniste tegemisest. 

NB! Mooduli läbimiseks on vaja soetada isiklikud töövahendid, maksumuses ~ 170-200 eurot. 

 

Mooduli ainekaart

I Kaunistamise võtted

II Tekstiilide parandamine

III Tekstiilide kaunistamine

Praktiline moodul on suunatud neile, kes soovivad saada teadmisi rõivaste ümber disainimisest ja kaunistamisest. Eesmärk on arendada oma fantaasiat ja loovat mõtlemist. Õpitakse jätkusuutlikku maailmavaadet koos oma panusega sellesse.

Mooduli ainekaart

I Folkloor ja rahvalooming

II Rahvakombed ja -tavad; rahvakalender

III Rahvakulutuur – rahvariided, rahvusköök

Rahvakultuuri valikmoodul sobib Sulle, kui soovid rohkem teada meie kodumaaga seotud traditsioonidest ja kommetest. Õppeaasta jooksul tutvume lisaks tavadele ja kombestikule ka rahvalaulu, -tantsu ja -muusikaga, kuulame asjatundjaid ning proovime ka ise järgi. Oma kodumaa kommete ja kultuuri tundmine tuleb kindlasti kasuks igas eluvaldkonnas, sest see aitab paremini mõista ka teisi kultuure, erinevaid olukordi ja inimesi.

Mooduli kursuste ainekaart

I Mina märkan noori - noorsootöö põhialused

II Mina kaitsen noori - esmaabi kursus

III Mina võimestan noori - noorsootöö praktika

Moodul toimub neljapäeviti 8.30-11.00

Moodul on mõeldud õpilasele, kes näeb oma tulevikku noortega seoses. Mooduli läbinu oskab toetada ja võimestada noori ning on saanud esimesed kogemused noorsootöös. Õpingud on individuaalsed,  lähtuvad õppija huvist ning on praktilised. Õppetöös kasutame palju aktiivõppe meetoteid ning arutleme.  Kas sa teadsid, et noorsootöötajad tegutsevad noortekeskustes, noorte infospetsialistidena, laagrites, huvitegevuses, koolis, noorte osaluse toetajatena, noorteühendustes, tänaval, koolitajana ning  korraldavad noortesündmusi ja projekte? Seega võimalusi on miljoneid. Tule ja seo oma tulevik noortega! 

Mooduli ainekaart

I Praktiline helitehnika

II Praktiline videotehnika 

III Praktiline valgustehnika

NB! Moodulit saavad G2 astmes läbid õppijad, kes ei ole seda G1 astmes veel läbinud ja moodlit valides tuleb eelnevalt vestelda valdkonnajuhi Sirje Vasmann-Perendi või IT-juhi Aivar Metsaveeruga.

Praktilise helitehnika kursuse lõpetanu omandab helimaailma algteadmised, tunneb erinevaid mikrofonide tüüpe, teeb vahet analoog-ning digitaalsel konsoolil ja oskab neid algtasemel seadistada. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele, ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd video-ja valgustehnikuga. Kursus algab sissejuhatava teooriatunniga ning kogu järgnev toimub praktilises õppes. 

Praktiline videotehnika kursus tutvustab tehnika valiku printsiipe, videotehnika käsitlust ja enamlevinud formaate – ühe ja mitme kaamera töö, intervjuud, kontserdid jms. Kursuse käigus õpitakse kadreerimist ja live-režii tööd. Samuti planeerimist, salvestamist ja montaaži. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd heli-ja valgustehnikuga. 

Praktilise valgustehnika kursusel tutvutakse valgustehnika algteadmistega (sh seadistus), erinevate valgustite tüüpidega, analoog- ja digitaalse valguspuldiga. Tutvutakse ka valguse nõuetega erinevate ürituste raames – kaamerate valgusvajadus, kunstiline valgus jms. Mooduli läbimisel suudad läbi viia lihtsama loomuga üritusi, toetudes selle tehnilistele vajadustele ning teha kõigele lisaks aktiivselt koostööd video-ja helitehnikuga. 

Mooduli kursuste ainekaardid

I Suhted ja suhtlemine 

II Inimene ja seksuaalsus 

III Vaimne fitness: õnne vallutamine 

Moodul koosneb kolmest valikkursusest, mida õpetavad oma ala eksperdid eri valdkondadest. Esimene kursus keskendub eesmärgile õpetada ja toetada noorte suhtlemisoskusi lähisuhetes: eneseväljendus, kuulamine, usalduse ja turvalisuse loomine, konfliktidega hakkamasaamine. Teine kursus keskendub seksuaalsusele, mis on inimkogemuse loomulik ja lahutamatu osa. Ehkki inimesed kogevad, mõtestavad, tunnetavad ja väljendavad seksuaalsust erinevalt, mõjutavad seksuaalne ja sooline identiteet ning seksuaalsed kogemused meid kõiki.Kursusel käsitletakse ja uuritakse seksuaalsuse erinevaid tahke nii üksikisiku kui ühiskonna perspektiivist.   Kolmas kursus käsitleb eelkõige inimese vaimset tervist, mis on inimese tervise oluline ja lahutamatu osa ning aluseks nii tema enda kui ka kogukonna heaoluks ja tõhusaks toimimiseks. 

Mooduli ainekaart

I Psühholoogia harrastus- ja saavutusspordis

II Soorituspsühholoogia talendi ja esinemiskindluse arendamisel

III Liikumispsühholoogia heaolu toetamisel

Valikmooduli läbimine annab põhiteadmised kaasaegse spordi-, liikumis- ja soorituspsühholoogia olulisimatest teemadest. Kolm kursust pakuvad ülevaate kolmest üksteisega seotud valdkonnast: spordipsühholoogiast, soorituspsühholoogiast ja liikumispsühholoogiast. Kursused aitavad mõista, mis takistab ja mis toetab inimesi nii saavutus- kui tervisespordi eesmärkide saavutamisel, oma talendi arendamisel ja õpitud oskuste pingeolukorras realiseerimisel. Soorituspsühholoogia kursusel õpitu on kasutatav kõikides sooritusvaldkondades, kus on tegemist õpitud oskuste realiseerimisega.

Mooduli ainekaart

I Meri, uudised ja elukeskkond 

II Laevajuhtimine 

III Meretehnika ja vesiniku tehnoloogiate kasvav tähtsus

Maailma kõikidest kaupadest ja toodetest liigub mööda meresid 90 %. Merel töötab peaaegu kaks miljonit meremeest ja lisaks miljonid töötajad maal. Kuidas see kõik koos toimib, saab uurida merenduse moodulis. 

Kasutades igaühele olulist kriitilist mõtlemist ja merenduse päriselu juhtumeid, tutvud teemadega: merekeskkond, laevajuhtimine, laevatehnika, meretransport ning uued võimalused ja väljakutsed. 

 

Mooduli ainekaart

 

I Loogika elemendid matemaatikas

II Rakenduslik matemaatika ja modelleerimine

III Matemaatika ja tehisintellekt

Kas oled kunagi mõelnud, kuidas loogika ja matemaatika võivad avada ukse tulevikku ning aidata Sul lahendada mitte ainult klassiruumi, vaid ka reaalse elu probleeme? Moodul ühendab teoreetilised teadmised praktiliste oskustega, kasutades loogika, modelleerimise ja tehisintellekti elemente. Moodul on mõeldud õpilastele, kes soovivad arendada oma analüütilist mõtlemist, loovust ja tehnoloogilisi oskusi. Kui oled valmis astuma sammu tulevikku ja avastama, kuidas loogika, matemaatika ja AI võivad Sinu arengut toetada, siis on see kursus just Sulle.

Mooduli esimeses kuruses “Loogika elemendid matemaatikas” saad praktilise ülevaate loogika põhimõistetest ja õpid, kuidas mõtlemisstrateegiad aitavad keeruliste probleemide lahendamisel. Tutvud erinevate matemaatiliste tõestusmeetoditega, õpid iseseisvalt sõnastama ja tõestama matemaatilisi väiteid, arutlema ning nägema loogilisi seoseid nii valemites kui ka igapäevaelu probleemides. 

Mooduli teises kursuses “Rakenduslik matemaatika ja modelleerimine” keskendutakse matemaatiliste mudelite loomisele ja rakendamisele reaalse elu probleemide lahendamisel. Õpid, kuidas kasutada matemaatilisi vahendeid keerukate süsteemide mõistmiseks ja analüüsimiseks erinevates valdkondades. 

Mooduli kolmandas kursuses “Matemaatika ja tehisintellekt” saad ülevaade tehisintellekti põhimõistetest. Uurime, kuidas matemaatika toetab kaasaegsete AI mudelite loomist.  Õpid, kuidas AI suudab muuta meie igapäevaelu ja kuidas seda tehnoloogiat saab rakendada erinevates valdkondades.

Mooduli ainekaart

 

I Spordistatistika 

II Kohtunikutöö 

III Mina noorsootöötajana – oma idee teostamine 

Valikmoodul tutvustab õpilastele spordiga seotud erinevaid rolle – statistiku, kohtuniku ja noorsootöötajana. Spordistatistika kursusel õpitakse koguma ja analüüsima võrkpalli, korvpalli ja kergejõustiku lihtsamat statistikat ning esitama tulemusi arusaadavalt ja visuaalselt. Kohtunikutöö algõppes käsitletakse nende alade reegleid, mängusituatsioonide hindamist ning kohtuniku vastutust ja rolli. Noorsootöötaja baasõppe kursusel saadakse teadmised ja oskused, mis on vajalikud abi laagrikasvatajana töötamiseks – keskendutakse noorte turvalisuse tagamisele, tegevuste planeerimisele ja grupitööle. Moodul annab hea ülevaate spordist kui tervikust ning arendab sotsiaalseid, analüüsi- ja koostööoskusi. Sobib noortele, kes tunnevad huvi spordi, noorsootöö ja laiemalt kogukonnas tegutsemise vastu. 

Mooduli ainekaart

I Ettevalmistus loodusteaduste olümpiaadideks

II Praktilised uuringud loodusteadustes

III Praktiline maa-, mere- ja kliimateadus - TalTech

See moodul ühendab praktilise loodusteadusliku uurimistöö, ainetevahelise mõtlemise ning süvendatud ettevalmistuse loodusteaduste olümpiaadideks. Kursus on mõeldud gümnasistidele (G1–G3), kes tunnevad huvi Maa süsteemide, kliima, keemia, füüsika ja bioloogia vastu ning soovivad arendada oma teadmisi nii teoreetilises kui praktilises suunas.
Mooduli I osa keskendub süsteemsele ettevalmistusele olümpiaadideks neljas põhivaldkonnas: bioloogia, keemia, füüsika ja geograafia. Õpilased lahendavad varasemaid olümpiaadiülesandeid, osalevad lühiloengutes ja harjutavad eksperimentide kavandamist ning andmeanalüüsi.
Mooduli II osa keskendub praktilistele uuringutele – toimub töö nii looduses kui laboris. Õpilased uurivad valitud keskkonnanähtusi mitme teadusvaldkonna vaatenurgast, kasutades mõõteseadmeid, proove, keemilisi ja füüsikalisi katseid ning andmetöötlustarkvara. Teise perioodi lõpuks valmib rühmapõhine uurimisprojekt või esitlus.
Eeldusteks on huvi loodusteaduste vastu ning valmisolek lahendada keerukamaid probleeme. Osalemine ei eelda varasemat olümpiaadikogemust.

Kolmanda kursuse jooksul teevad õpilased lähemat tutvust meie planeedi geosfääri, hüdrosfääri ja atmosfääriga, õpivad tundma Maa kliima ja keskkonna kujunemist ning ressursse. Kuna ¾ Eestist on piiratud merega ning merel on oluline mõju meie kliimale, siis saavad õpilased ülevaate, kuidas meri kliimat mõjutab ja vastupidi ning kuidas on Läänemeri ja selle olukord ajas muutunud ning mis on selle põhjused. 

Teooriaosa täiendavad praktilised õppereisid, kus uuritakse Eesti kivimeid ja kivistisi; saadakse tuttavaks maapõueressursside kasutamisega; tehakse praktilisi töid uurimislaeval ja mereökoloogia laboris ning külastatakse ilmajaama (hüdro-meteoroloogiaobservatooriumi). Välipraktikateks on vajalik ilmaoludele vastav riietus ning veekindlad matkajalanõud. 

Mooduli ainekaart

Mooduli eesmärk on viia osalejad süvitsi enesearengu, teadlikkuse ja füüsilise heaolu maailma, pakkudes terviklikku ülevaadet aju, keha ja vaimu toimimisest ning nende teadlikust muutmisest. Läbi seitsme põhiteema uurime, kuidas mõista ja parandada oma füüsilist ja vaimset tervist, kasutades teaduslikke teadmisi ja praktilisi lähenemisviise. 

Aju ja tema potentsiaal  
Esimene samm teadlikuks muutumiseks on mõista, kuidas meie aju töötab. Siin räägime aju ehitusest ja selle potentsiaalist. Kuidas aju mõistmine aitab meid olla efektiivsemad ja targemad? 

Bioloogia – võti füüsilise keha muutmiseks 
Kuidas meie keha töötab? Siin uurime biokeemilisi protsesse, mis mõjutavad meie füüsilist heaolu. Kuidas seda teadlikult muuta ja oma keha soovitud suunas viia? 

Funktsionaalse meditsiini alused  
Keha ja meele tasakaalu leidmine algab mõistmisest, kuidas haigused ja elustiil on omavahel seotud. Selles osas vaatleme inimeseks olemist tervikuna ja uurime, kuidas elustiil mõjutab meie tervisenäitajaid ja haiguste riske. 

Biohäkkimine 
Kui soovid oma tervist ja jõudlust optimeerida, siis see osa on sulle. Õpime toitumise tasakaalustamist, paastumise mõju ja nutiseadmete kasutamist, et muuta enda igapäevaelu. Kõik, mis on vajalik sinu keha ja vaimu täiustamiseks. 

Teadlik tähelepanu – sinu ainus tahtlik tööriist 
Meie alateadvus mõjutab meid pidevalt. Kuidas teadlikkus ja tähelepanu arendamine aitavad muuta meie elu? Siin uurime erinevaid teadvelolekutehnikaid ja meditatsiooni praktikaid, mis aitavad sul saada teadlikumaks. 

Personaaltreening  
Füüsiline tervis ja heaolu ei ole vaid ajutised eesmärgid, vaid elustiil. Kuidas hinnata oma kehalisi võimeid ja koostada treeningplaan, mis viib sind sinu eesmärkideni? Siin räägime keha disainimisest vastavalt isiklikele eesmärkidele. 

Jooga – enesearengu eelkäija ja toetaja 
Kiire elutempo ja suured väljakutsed panevad meid psühholoogiliselt proovile. Jooga ja selle praktika pakuvad lahendusi, kuidas tasakaalustada oma meelt ja keha, et saavutada sisemine rahu. Õpime, kuidas jooga harjutused ja filosoofia aitavad toime tulla elu väljakutsetega. 

I Sissejuhatus näitlejatehnikasse, teatrikunsti alused

II Näitleja töö rolliga

III Lavastuse ettevalmistus ja etendamine

Mooduli eesmärgiks on tutvuda lähemalt näitlejatöö erinevate nüanssidega, teha palju praktilisi harjutusi ja töötada trupiga etenduse materjaliga, et tuua kevadel üheskoos lavale täispikk etendus. Kui oled unistanud proovida näitleja elukutset või mõelnud, kas lavakunstikool võiks olla sinu tulevikutee, sulle meeldib esineda ja näidelda, siis vali see moodul!

Kursuste täpsem sisu:

1. Valime alusmaterjali lähtuvalt trupist, teeme näitlejatehnilisi harjutusi kujutluse ja füüsise äratamiseks, sündmuste analüüs. 

2. Töö rolliga. Karakteriloome. Tegelase tempo-rütmid. Tegelase tahe ja tegelaskuju elus ettetulevad sündmused. Teksti omandamine. Tegelaskuju partituuri loomine. 

3. Lavastuse väljatoomine. Tekst on omandatud, partituur on selge. Lavastuse vormistamine õppelaagri käigus (mai 2026).

Mooduli ainekaart

I Traditsiooniline ja digitaalne graafika

II Maali meedium

III Loominguline portfoolio ja köitetehnikad

Moodul on suunatud õpilastele, kes soovivad saada teadmisi trükikunsti, maali ja köitekunsti tehnikatest. Mooduli lõpetanud omab teadmisi loomingulise portfoolio koostamise põhimõtetest ning oskab enda väljendada erinvates meediumites. Moodul annab arusaama vabakutselise kunstniku võimalustest tööturul. Mooduli tulemuseks on terviklik loominguline portfoolio, mida õpilane saab esitada sisseastumisel loomingulises valdkonnas edasi õppimiseks.

Mooduli ainekaart


 

I Igapäevased digitööriistad

II Töö, raha ja ettevõtlus

III Loominguline projekt (grupitöö)

Tahad leida oma esimest töökohta või oled mõelnud investeerimisele? 💼💰
Äkki unistad oma esimesest iseseisvast reisist ✈️, aga kardad pettuse ohvriks sattuda? Praktilised digipädevused💻🛠️ on moodul, kus saad ülevaate väga erinevatest teemadest.
Mooduli lõpuks on sul uhke tööriistakohver🧰 digivahenditest, mis aitavad sul paremaid otsuseid teha – kodus, koolis ja tulevases töökohas.

Tahad leida oma esimest töökohta või oled mõelnud investeerimisele? 💼💰
Äkki unistad oma esimesest iseseisvast reisist ✈️, aga kardad pettuse ohvriks sattuda?

Praktilised digipädevused💻🛠️ on moodul, kus saad ülevaate väga erinevatest teemadest.
Mooduli lõpuks on sul uhke tööriistakohver🧰 digivahenditest, mis aitavad sul paremaid otsuseid teha – kodus, koolis ja tulevases töökohas. 

Selles moodulis:

📊 Teed isikliku eelarve ja mõistad, mis vahe on neto- ja brutopalgal.
🧳 Planeerid reisi nii, et sa ei maksa üle ega lange pettuse ohvriks.
🏘️ Uurid, kuidas leida sobiv üürikas ja analüüsid kinnisvaraportaale nagu pro.
📄 Koostad päris oma CV ja tead, kust leiab erinevaid põnevaid tööpakkumisi.
🚀 Saad aimu, kuidas (ja miks) inimesed investeerivad või ettevõtte loovad.
🤖 Tutvud AI tööriistade ja muude äppidega, mis aitavad sul oma elu nutikamalt korraldada.
🎬 Teed koos tiimiga video, mis õpetab ka teisi – sest teistele asja selgitades õpime ise kõige rohkem.

Mooduli ainekaart

I Politsei ja piirivalve üldkursus

II Politsei

III Piirivalve

Mooduli kursused lähtuvad Sisekaitseakadeemia sisekaitseõppe valikaine õppekavast ning tunde viiakse läbi koostöös Politsei ja Piirivalveameti ametnikega. Mooduli läbinud õppija saab Sisekaitseakadeemiasse kandideerimisel 1,5 lisapunkti.

Teemad: laiapindse riigikaitse käsitus, politseiteenistuse regulatsiooni ning organisatsioonikultuuri ja struktuuri tundmine, politsei riigisisene ja rahvusvaheline koostöö, enesekaitsevahendid, sidepidamisvahendid ja teenistusrelvad, vabatahtlike kaasamine, karistusõiguse kohaldamise üldpõhimõtted, avaliku korra kaitse, liikluse järele valvamine, ohtu sattumise ja süütegude ennetamine, tegutsemine sündmuskohal ja asitõendite käitlemine, piirkondlik politseitöö, välijuhtimine ning patrullimine, õppekäik politseiasutusse, piiri valvamine, dokumentide kontrollimine, veekogul ohutusnõuete tagamine.

NB! Antud mooduli läbijad kohustuvad kevadel lisaks läbima valikkursusena arvestatava kahepäevase "Politsei ja piirivalve õppelaagri", kus käsitletakse teemasid: riviõpe, füüsiline ettevalmistus, relvaõpe, kriminaalpolitsei töövaldkond, korrakaitsepolitsei töövaldkond, iseseisva ülesandena oma elukoha seisundi hindamine võimaliku kuritegeliku ründe vähendamiseks.

Mooduli kursuste ainekaardid


 

I insenerigraafika alused
II Insenerigraafika 2D
III Insenerigraafika 3D

NB! Moodulit saavad G2 astmes läbid õppijad, kes ei ole seda G1 astmes veel läbinud! Soovid osata inseneride keelt? Tahad arendada ruumikujutlusvõimet ja insener-tehnilist mõtlemist? Arhitektuuri moodul annab teoreetilised ja praktilised algteadmised jooniste valmistamiseks, vormistamiseks ja lugemiseks.  Samuti on võimalus tutvuda joonestamis- ja modelleerimisprogrammide põneva maailmaga.

Mooduli kursuste ainekaardid


 

I Lavaline liikumine 

Kursus annab ettekujutuse näitleja keha kasutamisest läbi füüsiliste harjutuste. Läbi etüüdide luuakse erinevaid psühho-füüsilisi seisundeid. Õpitakse usaldama partnerit. Tegeletakse tempo, kestvuse, kordusega. Samuti ruumi ,fookuse, kompositsiooniga. Koostöös kursusekaaslastega valmib igal tudengil füüsiline etüüd. 

II Hääl ja kõne kui väljendus- ja mõjutusvahend – EMTA lektor Vilja Sliževski

Kursus tutvustab hääleaparaati ja selle füsioloogiat ning tööpõhimõtteid (kehahoiak, hingamine, kõri, resonaatorite süsteem ja artikulatsioon) eesmärgiga kasutada häält  kui suhtlemis- ja eneseväljenduse vahendit  parimal viisil.

Kuidas aidata ennast tulevikus arusaadavalt väljendada? Kuidas vältida kuulajate ees tahtmatuid ja mitte vajalikke liigutusi ja muid vigu, mis on takistuseks mõtte jälgimisel. Kuidas saavutada veenvus eneseväljenduses? Kuidas ületada esinemisnärvi?

Praktiline osa – erinevad tekstid ja nende esitused. Iseseisev töö  ja esituste analüüs erinevate näidete põhjal.  Eesmärk on tunnetada ja leida eneses hääle tekitamise impulsid.

III Suuline kõne ja kirjalik keel  – EMTA vanemlektor Anne Türnpu

Me teame, mis on hääl, häälikud, vokaalid ja konsonandid, sõna. Kuidas kõnelda, kuidas nutta ja naerda, kuidas karjuda, kuidas suhelda jne. Aga esinemissituatsioonis jääme vait ja tunneme end ebakindlalt. Kursus tutvustabki praktilises esinemissituatsioonides hääle ja sõna väe kogemist.

Mooduli kursuste ainekaardid

 

I Energeetika üldkursus
II Praktiline modelleerimine ehituses
III Hoonete energiatõhusus ja sisekliima

Ehitus on maailma suurim majandusharu ja ehitusinseneri valikute mõju loodusele on märkimisväärne. Ehitatud keskkonna kujundamine on vastutusrikas töö, kuna hooned peavad olema vastupidavad ning ehitatud loodusressursse mõttetult raiskamata. Ehituse ja energeetika moodulis saad teadmised ehituskorraldusest ja ehitusjuhtimisest, elektrienergia tootmisest ja kasutamisest ning mõistad, kuidas hinnata hoonete energiatõhusust. Eesti ehitus vajab rohelise mõttega insenere!

Mooduli kursuste ainekaardid